Sunday 21 October 2012

Cita-cita

Assalamualaikum.

teringat masa kecik2 dulu. bila cikgu tanya nak jd apa. Semua org nak jd cikgu, polis, bomba, doktor. haha Dulu time aku kecik. sampai darjah 6 cita2 aku tetap sama. nak jd polis. bahahaa tu pun disebabkan dorongan rakan sebaya yg yakin bahawa aku ni ganas dan sesuai sgt jd polis. kahkah Naik sekolah menengah aku dh berjinak2 kearah keremajaan. ecewahh. HAHA fikiran dh mula waras. and cita2 bertukar. Aku mmg nak jd seorang arkitek. Ntah. bg aku arkitek ni macam styleee jeh. hehe aku rasa arkitek ni style sbb boleh dpt projek besar2. lukis plan besar. gaji besar. auum auummm. hehe so, aku mula berangan in the future aku akan beli kereta besar. and i can buy my dream car.
                                   
walawehhhh. feveret!! :)

Tapi disebabkan aku malas sgt belajar. hehe aku tak dpt capai ape yg aku nakkan and and tersalah percaturan. hewhew.. but i still on the same platform. i guess. HAHA and now, aku dalam jurusan graphic. Mula2 dlu aku asek tertanya2. Ape aku dh buat dgn diri aku. ape yg dh jd dgn diri aku? Keputusan ape yg aku dh buat? Aku keliru. Keliru dgn pilihan sendiri. Aku sekolah ambil jurusan civil engineering. Tapi ape pulak kena mengena dgn graphic? err. 

Since aku kecil lg aku dh pun di kembangkan dgn ilmu kesenia. Ni semua sbb mak aku keje dkt balai seni lukis negara. Oleh itu, ecewahhh. mak aku angkut kesemua anaknya kebidang seni. Tapi malangnya aku sorang je anak mama yg tersangkut dlm  bidang seni. ngehngeh. badi ape dh melekat. Bila difikirkan, aku mula rasa dlm adik beradik aku, aku yg paling pelik dan ganjil. heh! Semua adik beradik aku dlm bidang sains. aku sorang terpesong. Dan semua tu buatkan aku rasa paling LOOSER :( 

lama kelamaan aku mula sebati dgn keputusan yg aku ambil. aku mula seronok dgn ape yg aku telah buat selama 4 sem. yessss! Selepas 4 sem aku belajar baru aku rasa ada jiwa, ada nafsu dgn apa yg aku buat. Selama ni ape aku buat? haa, aku buat bkn dgn jiwa aku., Aku buat sbb aku kena buat. HOHO andddd now, aku dapat rasa kan kalau aku usaha lebih, aku akan berjaya dalam bidang yg aku ambil. tapi sekarang aku tgah bercakap psl cita2. HAHA Cita2 aku nak jd business woman yg berjaya in my own wayy la kan :) Yes, ape yg aku buat sekarang akan aku teruskan. Aku nak habiskan ape yg aku ambil sekarang ni sampai master. dalam masa yg sama aku nk bukak business sendiri. yer, itu angan2 aku. tapi i have to make sure itu semua bukan sekadar angan2. Insya'allah dgn izin ALLAH itu semua akan jd kenyataan :) aminnn i have to work hard and harder to make sure my dreams come true *winkwink pray for me.

WithLove,
MunirahOthman

No comments:

Post a Comment